En orolig natt

Som resultat av sprutorna igår så har lilla D haft en orolig natt inatt. Vilket innebär att denna fredagsmorgon har vi en trött och rätt så orkelös mamma i huset.

Lilla D somnade som vanligt men har gnällt till och från hela natten så att jag varit tvungen att springa upp titt som tätt och gett honom nappen. Mot slutet av natten/tidig morgon tog jag upp honom och vaggade honom till sömns och precis när han somnat och jag trodde att jag skulle få vila huvudet mot kudden en liten stund så kom en nyvaken T in i sovrummet och ville ha frukost. Så det var bara att kravla sig upp och stå emot huvudvärken genom att klunka två koppar kaffe.

Dumma, jäkla, bra och nödvändiga spruta!

Lilla D vaknade till igen strax efter kvart över 8 och eftersom jag inte hade någon lust att stressa iväg till dagis med T genom att slänga i D mat och packa ner honom i overallen när han inte är tipp topp så får det bli en hemmadag för T. Vi kanske orkar oss ut en liten stund då vi behöver införskaffa lite småsaker och T kanske vill leka lite i leklandet borta i köpcentret medan D tar en sovstund i vagnen. Om inte så får det bli mys här hemma med spel, pärlplattor, film och lera istället. Vilket som blir nog bra.

Denna fredagsmys kommer börja senare än vanlig för pappan i familjen då han jobbar över ikväll (IGEN). Så jag och barnen får ha fredagsmys utan honom, skumt men vi får ta igen det i helgen.

//Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0