Första gröten, någonsin

D har alltid varit ett matvrak (ärvt från pappan sin). Han har ätit ofta, varannan timme eller gärna oftare om han fick bestämma. Detta trots att vi hela tiden ökat matdosen och att han legat "före" enligt tabellerna på paketen (Nan, modersmjölersättningen). Han äter redan maxdosen på 260ml varannan timme, vilket bebsiar över 6 månander gör. D är enbart 5 månader gammal eller 3 månader korrigerat. Så det verkar helt enkelt som om han inte blir helt mätt utan är i behov av mer mat. Så idag när vi var och storhandlade köpte jag gröt från 4 månader.

Jag gjorde iordning ett liten smakprov och slurp sa det så var allt i hans lilla (stora) mage. Nöjd och belåten var han under tiden han fick slurpa i sig gröten men så fort den var slut vart han missnöjd och ville han ha mer.





Dock vågar jag inte sätta honom i tripp trappen ännu så jag justerade ryggen i babysittern och det blev perfekt!

//Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0