Nya stolar

Japp. Vi köpte två stycken av de vita stolarna jag ville ha men jäklar vilket problem det var. När M kom hem med stolarna och vi öppnade upp dem fick jag en chock. Säljer de skit var min första tanke! Den ena stolen saknade färg på flera ställen och det var fingeravtryck inprintade i färgen. Den andra stolen hade en stor färgrinning längs hela ryggen. Detta är fabrikationsfel men ändå väljer man att packa ner dem och sälja?!

Dagen efter ringde jag dit och personen i telefonen lovade att lägga undan två vita stolar och att titta ordentligt på dem så att det inte skulle var något fel på dem. När M efter jobbet åker dit för att byta så finns det inga vita stolar men vi kunde få svarta! Varför skulle jag vilja ha svarta när jag köpt vita?! Efter mycket om och men (och en hel del dålig attityd från säljarna) så hittar de vita stolar i högdalen och tycker att M ska åka dit. M anser, precis som jag, att de får antingen ta hem dem till sin butik eller hem till oss. Till slut går de med på att ta in dem till sin affär men det kommer dröja lite mer än en vecka. Jag som tidigare beställt från jysk vet att en vecka inte är en vecka. Beställde bord från jysk förut och de skulle ta max två veckor. Jag väntade i åtta veckor tills jag avbeställde helt. I alla fall jag sa nej till detta förslag och anser att en vecka är för lång tid. Lösningen blev slutligen att personen i fråga som lovat mig dessa två stolar, som hon dessutom sa att hon reserverat! fick vackert åka förbi högdalen dagen efter och plocka upp dessa stolar så vi kunde hämta dem.

Lite hårt kanske men så ska service se ut. Speciellt om det är affären (personalens) fel. Hade de varit lite mer tillmötesgående och trevliga så hade jag gått med på att vänta.

Något jag störde mig på var deras OVILJA till att hjälpa till att lösa problemet de skapat, deras DÅLIGA attityd och att de ville dumförklara M. Exempelvis kommentaren angående att stolarna var trasiga. "Man får vad man betalar för". Så stolar som kostar 250 kr styck ska alltså vara trasiga?! Jag och förhoppningsvis fler med mig skulle inte betala 250 kr styck för ett par trasiga stolar!!

Så från och med nu bojkottar vi Jysk och deras otrevliga personal. För detta är inte första gången!

Men nu står dem där i hörnet av köket och bara väntar på att någon/några ska komma över på middag :)



// Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0