Tips mot torsk i bebisens mun

Komma att tänka på ett bra tips som jag själv använt mot torsk i bebisens mun. Att bebisar får torsk i munnen är ju väldigt vanligt. Det är inte farligt och man behöver egentligen inte behandla eftersom det går över av sig självt men det kan ju bli så pass mycket att det är jobbigt för barnet att äta.  Jag själv anser att kan man så bör man behandla.

Lilla D hade lite torsk i munnen och på bvc sa dem att man kunde behandla med vichy vatten, dock inte vilket som helst utan det som innehåller bikarbonat. Jag prövade detta flera gånger om dagen samtidigt som jag kokade hans nappar så fort han inte hade dem i munnen. Detta höll jag på med hur länge som helst, vart lite smått tokig, och till sist gick det bort men det kom ständigt tillbaka. Jag googlade runt och hittade ett recept som skulle hjälpa mot detta. Jag tog upp receptet med bvc innan jag vågade använda det, hönsmamma som man är och de godkände det. Efter två dagar var torsken borta och vi har inte sett den sedan dess. HURRA!

Receptet lyder:
Koka upp 1 dl vatten och bland sedan ner 1/2 tsk bikarbonat och låt det svalna av. Ta en bomullspinne och doppa i bikarbonatsblandningen och skrubba lätt på bebisen tunga.



Annars så finns det ju även medicin på recept som man kan få utskrivet men det är ju onödigt dyrt om denna kur funkar.
// Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0