Nyttiga chokladmuffins

Idag ska vi ha finbesök här hemma av Hanna & co så jag hade tänkt att baka kladdkaka men såg att smöret var slut. Så därför får det bli nyttiga chokladmuffins istället.

Recept:
4 dl vetemjöl
1 dl kakao
3 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vatten
3/4 dl olja

Blanda ihop allt, lägg i muffinsformar och in i ugnen på 225 grader i ca 15-20 minuter.

För att göra dem nyttigare brukar jag antingen halvera sockret eller byta ut sockret mot brunt socker. Dessutom använder jag grahamsmjöl istället. Smakar lika gott ändå! Sen tar jag alltid ut muffisarna efter 10 minuter så blir dem så där härligt kladdiga. MUMS!!












//Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0