Uppdrag granskning

Det har ju varit ganska mycket hysteri angående uppdrag gransknings repotage i onsdags. Föräldrarna som blev oskyldigt anklagade för sexövergrepp på barnen. 

Jag hann inte se programmet i onsdags (men såg det igår) men läste i tidningen om detta. Först blev jag förbannad och tyckte nog precis samma sak som resten av Sverige. Men sedan hamnade jag på ena systerns blogg och läste också domen. Detta gjorde att jag insåg att det hela inte var så svartvitt som man fick se i uppdrag granskning. Är det ens i närheten som systern beskriver på sin blogg så förstår jag att man gör en oroanmälan, det hade jag själv gjort.

När jag sett båda sidor så ser jag att det finns alldeles för mycket småsaker både i domen, i systerns blogg och som föräldrarna själva säger i uppdrag granskning som gör att det verkar ligga mera begravt än vad som kom upp. Jag tror INTE att de är så oskyldiga som de påstår. Dessutom verkar vara en hetsjakt på socialen just nu. Vad dem än gör verkar det bli fel i folks ögon. Tar dem barnen är det fel tar dem inte barnen är det fel. 

Oavsett vad folk tror att dem vet så är det enbart föräldrarna (och självklart barnen) som vet vad som är sant eller inte sant.

En sak är i alla fall säkert. I de lugnaste vatten simmar dem fulaste fiskarna!

Läs själv och avgör sedan!

Systerns blogg http://minipip.blogg.se/2011/january/utkast-jan-17-2011.html

Domen http://pdfcast.org/pdf/dom-hovr

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag är det fredag med allt vad det innebär (dvs MYS). T fick bestämma själv om han ville gå till dagis eller vara hemma. Han valde att vara hemma och leka med D. Vi ska bege oss ut på en liten promenad om en liten stund och avsluta med att inskaffa vårt fredagsmys gottigott. M hade önskemäl på chips och dipp medan T vill ha en påse choklad. Vi kör nog på stort och tar både och.

//Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0