Ska barnen vara fina får man lura dem

Idag är det dagisfoto på schemat för T. Det är så mysigt när kortet sedan dimper ner i brevlådan och man får se förändringen från koret året innan. Tyvärr tar dem bara gruppfoto och inte enskilt foto, vilket jag tycker är jättetråkigt. Det är tydligen någon pengafråga!

Jag är en sådan förälder som gärna vill att han ska ha lite finare kläder på sig på fotodagen. Men T var inte alls sugen på den fina skjortan jag tyckte att han skulle ha på sig idag eftersom det inte är BLIXTEN eller någon annan bil från blixtenfilmerna. Jag försökte lirka lite fint och till och med muta men NEJ han vägrade. Till slut kom vi fram till en kompromiss som fungerar för oss båda. Nämligen att ha t-shirten med kungen från blixtenfilmerna på sig under skjortan. Att skjortan sedan kommer att vara knäppt är inget jag nämner för T just nu hihi........

Innan kompromissen


Efter kompromissen


På schemat för mig och lilla D idag blir att möta upp underbara vännen Marie som bär på en liten lekkompis till D som snart kommer ut. Vi ska försöka ta en mysig promenad och avsluta med lite handling till D´s namngivelse.
// Milla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0